mandag den 12. marts 2012

OOTD - Jeans challenge day 1

Hej med jer,

(English below)

Som jeg afslørede i går er denne uge dedikeret til den fabelagtige opfindelse: jeans :-) Jeg har valgt at fokusere på et eneste par jeans, for at vise jer hvor fantastisk det er med et par gode basis jeans, der kan kombineres på uendeligt mange måder.

De jeans jeg har valgt er mine nye "Nille Slim" Jeans fra Zizzi. De har en rigtig fin blå farve, mørk og helt rigtig. Til arbejdsbrug synes jeg det er vigtigt at vælge mørke jeans i en mørk blå vask eller sorte. Altså hvis man arbejder i et mere formelt miljø. Pasformen i Nille Slim er ok, dog er de lidt stramme i livet til mig, men passer rigtigt godt om lår og bag. Men vi findes jo i så mange former at det kan være lidt svært at gøre os alle glade. Man må prøve sig lidt frem.

Modellen hedder slim, Zizzi eksperten Rikke siger at hvis man vil have dem helt stramme i benene så skal man vælge en model der er "ekstra slim". Jeg vil mere kalde disse bootcut i hvert fald. Bootcut er specielt godt til stilletter og perfekt hvis man køber dem lidt længere. For så går de ud over stilletten og ens ben ser længere ud :-)

Hi guys,

As I announced yesterday, this week is dedicated to the fabulous invention: jeans :-) I have decided to focus on only one pair of jeans to show you how incredible it is to own a pair of good basic jeans that can be combined in so many ways.

The jeans I have chosen is my new "Nille Slim" jeans from Zizzi. They are in a very nice blue wash, nice and dark. For work I think it is important to go with a darker colour, at least if you work in a more formel environment. The fit of this jean is ok, they are a little tight around the waist on me, but a very nice fit around hips and thighs, I guess us plus-size girls come in so many shapes that it can be hard to please us all. You have to try to see what is best for you.  

The model is slim, the Zizzi expert Rikke says that if you want a really tight fit, you need to go for a "extra slim" model. I would call these a bootcut. Bootcut is especially good for wearing with stillettos and perfect if you buy them a little longer than you need. Because then they fall over the shoe and your legs will look longer :-)


Nille Slim Jeans - Zizzi 


Nille slim Jeans - Zizzi // Creme Owl shirt - Carmakoma // Beige pointy pumps - H&M // Beige bag // Liebskind Berlin // Necklace in nude colours - Monsoon Accesorize


Jeg synes dette outfit er casual men smart og kan sagtens bruges på arbejde. Den cremefarvede skjorte/tunika giver det en følelse af luksus og de spidse stilletter (som egentlig mere er en kitten heel) gør det elegant. Jeg synes det er et diskret men stilfuldt hverdagslook.

I think this outfit is casual but smart and can easily be worn to work. The creme shirt gives it a luxurious feel and the pointy stilletto (it is more of a kitten heel actually) gives it elegance. It is an understated but stylish everyday look.

-Karina

  



5 kommentarer:

  1. Nice outfit, babe! Hehe, og ja... lidt ekspert er man vel. Er dog ret overrasket over, at du har valgt en Nille. Havde skudt dig til at være en Sanna. Men mange kan bruge begge dele. Bare de passer!

    SvarSlet
  2. Nice outfit, i wear my jeans the same way! Love it.

    Greetings Ellen from http://livelaughlovelook.blogspot.com/2012/03/bedroom-inspiration.html

    SvarSlet
  3. Thanks Ellen :-)

    Rikke: jeg prøvede faktisk Sanna (de sorte med lommene på lårene) men jeg synes slet ikke om stoffet. Det var ret tyndt i det og jeg var på udkig efter noget andet :-) Men ellers har du ret, jeg er generelt mere en "Sanna! ;-)

    SvarSlet
  4. Så fint. Jeg bliver mere og mere hooked på den skjortebluse. Den er altså bare fin.

    Tine
    www.thespacebetween.dk

    SvarSlet
  5. Tak Tine. Og jeg kan helt sikkert anbefale Owl. Så hvis du kan passe den xs/42 de har tilbage på hjemmesiden er det jo perfekt :-)

    -Karina

    SvarSlet