søndag den 22. april 2012

Getting ready for summer - Key trends 2012

Hej med jer,

(English below)

I de kommende dage har jeg valgt at tage en lidt anden tilgang til dagens outfit. Normalt viser jeg kun outfits som jeg rent faktisk har haft på, men jeg har planlagt et par outfits til jer idag, som jeg ikke har haft på (endnu) men ville have haft på, hvis det havde været sommer og sol :-)

Grunden til at jeg har valgt dette er at sæsonen i Danmark er sådan at man normalt køber sit sommertøj i februar-april, når de nye S/S kollektioner kommer, men får ikke mulighed for rigtigt at bruge det før langt op i juni, pga. vejret. Så når man bladrer bloggene igennem i juni, juli og august, så er tøjet jo for længst udsolgt. Så nu for I chancen for at være lidt på forkant og snuppe et (efter min mening) par key items/key trends, som jeg i hvert fald har tænkt mig at bruge en del her når det bliver lidt varmere.

Hi guys, 


So the next couple of days I have chosen to take a slightly other approach to the outfit of the day. Normally I only show outfits that I actually have worn, but I have planned a couple of outfits for you today that I have not worn (yet) but definitely would have, had the weather agreed :-)

The other reason why I have chosen this approach is that the season in Denmark is a little odd. Normally you buy you summer wardrobe in February-April, when the new S/S collections come out, but you do not get the opportunity to wear it before mid to late June because of the weather. And so when you flick through the fashion blogs in June, July and August, what you see is long sold out. So now I wanted to give you a chance to scoop up a couple of (in my opinion) key items/key trends, before they sell out. And I will definitely be wearing all of these as soon as the weather allows it!  

Jeg har valgt at fokusere på to forskellige underdele som jeg har mixet og matchet lidt med. De kommer begge fra to af sommerens store trends: pasteller og neon.

I have chosen to different bottoms which I have mixed and match to reflect the key trends this summer. The pieces are in the catagories, candy pastels and neon.  

Candy pastels


Min inspiration til pasteller kommer helt sikkert fra den smukke Louis Vuitton kampagne for deres S/S 12 kollektion. 


My inspration for pastels comes from the beautiful Louis Vuitton campaign for their S/S 12 collection. 



Louis Vuitton, Sweet as Candy campaign SS12

Den underdel jeg har valgt til at skabe dette look er en mintgrøn pencil nederdel fra H&M.

The piece I have chosen to create this look is a mint pencil skirt from H&M. 


Mint pencil skirt - H&M (straight sizes, if you loose the belt, it is stretchy enough)



Neon



Neon-trenden er jo ikke helt ny, den har vi set de sidste par sæsoner. Men jeg må indrømme at jeg skulle altså lige bruge et stykke tid til at se den an (husk på at jeg allerede HAR gået i neon én gang før i slut-firserne ;-)). Men her til sommer er den altså ikke længere til at komme udenom. Se f.eks. hos Nanette Lepore.

The neon trend is not exactly brand new, it has been around for the past couple of seasons. But I must admit, I have really needed some time to consider it (remember I DID already wear neon once before, in the late 80'ies ;-)). But this summer it is really not possible to ignore anymore. See it for instance at Nanette Lepore. 


Nanette Lepore - SS12 runway

Den underdel jeg har valgt at fokusere på i neon kategorien er et par neongule jeans fra very.com. De er desværre udsolgt i en str. 48 på very.com (sikkert efter at man kunne se dem på hende her). Men måske man stadig kan være heldig på et af very.com's søstersider.

The bottom in the neon catagory I have chosen to focus on is a couple of neon yellow jeans from very.com. They are unfortunately sold out in the largest size (UK20/US18) on very.com (probably after this girl showed them off). But you might be lucky at some of the very.com sister sites.

 Neon yellow ankle grazers - South @ Very.com

Check ind den næste uges tid, hvor jeg vil poste et par outfits indenfor hver kategori. Jeg har forsøgt at fokusere på ting, der stadig kan fås i butikkerne eller online.


So stop by the next week or so, where I will be posting a couple of outfits in each category. I have tried to focus on pieces there are still available either in stores or online. 


-Karina









2 kommentarer:

  1. Jeg elsker de gule jeans, det er lige mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, dem tror jeg også jeg bliver glad for :-)

      Slet