tirsdag den 3. april 2012

Summer Party

Hej med jer,

(English below)

Jeg har flere forskellige arrangementer her over sommeren hvor jeg har brug for en formel kjole, for jeg har bare ikke noget i skabet der duer! ;-) Jeg faldt over den smukkeste kjole på en shopping-tur i lørdags, den sad så fint og var helt fantastisk! Jeg var meget tæt på at slå til, men min veninde (aka. my voice of reason/aka. Ms. Buzz kill ;-)) manede til besindighed. Hmm, jeg var jo allerede gået i gang med at style den! Og jeg fandt på alle undskyldninger i bogen for hvorfor jeg MÅTTE købe den. Nåh, men så snart vi var kommet hjem, gik jeg online og fandt den, jeg havde jo tænkt på den hele vejen hjem i bussen. Den vidste sig at være ca. 500 kr billigere på monsoon.co.uk end i butikken og med gratis fragt, var det jo et tegn fra de højere magter!

Herunder kan du se hvordan jeg vil style den.

Hi guys, 


Over the summer I have several different functions where I need a formal dress, because I really do not have anything in my closet I can use! ;-) On a shopping trip this saturday, I found the perfect dress, it was so beautiful and it fit perfectly! I was really close to jumping at it, but my friend (aka. my voice of reason/aka. Ms. Buzz Kill ;-)) told me to cool it and think about it a bit. Hmm, I was already styling it in my head! I also found tons of very good reasons why I HAD to own it. Well, as soon as we got home, I went online to find it, now I thought about all the way home anyway. It turned out to be 50 GBP/60 EUR/80 USD cheaper on monsoon.co.uk than in the shop and with the free shipping it was certainly a sign I could not ignore! 


Below is how I would like to style it.

Cherry Maxi dress - Monsoon // Gold cuff - H&M // Gold and coral earrings - Julie Sandlau // Water melon coloured clutch - Ebay // Neon pink stilettos - Carvela @ ASOS // Sparkly flat sandals - Top Shop

Jeg synes kjolen er så fin og sommeragtig. Farven er fantastisk og detaljerne er så fine. på stropperne er der små coralfarvede og guld perler og bæltet ligeså. Den kan styles med både stilletter (til de fester der ikke er på græs) og med flats. Jeg vil holde accessories i samme toner. Normalt ville jeg nok gå efter en stærk colourblock effekt og vælge en kontrastfarve (turkis, lilla, grøn) til at få det hele til at poppe lidt ekstra, men jeg synes næsten at denne kjole skal have lov til at tale for sig selv og ikke druknes i for meget "pop". Så jeg ville altså gå med et tone i tone gudinde look (ja, det er nok et begreb jeg lige har opfundet ;-))

I think this dress is so pretty and summery. The colour is fantastic and the details so nice. On the neckline there is coral and gold beading details that is also featured on the belt. It can be styled with both stillettos (for those events that are not held on a lawn) and with sparkly flats. I would keep the accessories in the same colour scheme. Normally I would go for a strong colour block effect and choose a contrast colour (turqouise, purple, green) to make it really pop, but I think that this dress should be allowed to stand alone and not be overpowered by too much "pop". So I would choose a tone in tone godess look (yes, that is probably a term I just invented ;-))

-Karina

3 kommentarer:

  1. Fantastisk flot kjole! Og fantastisk at man nu kan kommenterer som anonym, tak. :-)

    Hvis nu man ville dække sine arme, hvad ville du så tage på til den kjole?? Jeg går nemlig tit kold på kjoler uden ærmer, fordi jagten på den perfekte bolero/shrug whatever er så krævende.....

    /Paula

    SvarSlet
  2. Hej Paula,

    Tak fordi du lægger en kommentar :-)

    Jeg synes jo at man skal gå all in med de bare arme ;-) Men jeg havde faktisk tænkt mig at tage en lille cardigan (belejligt nok i samme tone som bunden af kjolen) med hvis det nu skulle blive koldt. Jeg er ikke god til boleros og shrugs, for som du siger er det svært at finde dem eller i hvert fald nogle der ikke er lidt for "mother of the bride" ;-)

    Så jeg ville altså vælge en kort cardigan med 1/2-3/4 ærme. Det er vigtigt at en sådan skærer i taljen og ikke på hoften, for det ødelægger "flowet" i kjolen. Det gælder for øvrigt de fleste maxikjoler. Her er et eksempel: http://www.marksandspencer.com/Cotton-Short-Sleeve-Cropped-Cardigan/dp/B0068BXPR0?ie=UTF8&ref=sr_1_182&nodeId=43078030&sr=1-182&qid=1333564601

    Jeg kunne også finde på at tage en mørk denimjakke på til, hvis det var til et udendørsarrangement. Jeg har altid haft noget med flotte sommerkjoler og denimjakker (levn fra de glade 90'ere, måske ;-)). Denne er f.eks sød: http://www.yoursclothing.co.uk/P/Denim_Western_Jacket-%2814031%29.aspx.

    Hvis kjolen ikke var helt så sommerlig kunne jeg også sagtens finde på at tage én af mine læderjakker på til.

    Mvh
    Karina

    SvarSlet
  3. Kjolen er super fin. Den kan jeg godt forstå, at du ikke kunne leve uden:-). Og stylingen er mega lækker:-)
    frkforsom.blogspot.com

    SvarSlet