torsdag den 28. juni 2012

eBay finds - statement jewelry

Hej med jer,

(English below)

I denne post vil jeg dele lidt af mine eBay erfaringer og et par gode ting som jeg har købt eller lurer på lige nu med jer.  :-)

In this post, I thought I would share some of my eBay experiences with you and show you a couple of great eBay buys I have made or is watching right now :-)

Jeg har brugt eBay i årevis og jeg har stortset kun positive oplevelser derfra. Der er ALT hvad man overhovedet kan forestille sig at købe og også en del man slet ikke kunne forestille sig ;-) Jeg bruger eBay.co.uk fremfor eBay.com, for på den engelske side er der flest UK sælgere og det betyder jo ingen told og moms til Danmark. Det er vigtigt at holde øje med hvor en vare sendes fra, for en lille billig ting kan hurtigt blive meget dyr, hvis man kommer over grænsen. Grænsen til Danmark inden man skal betale moms (som ikke i sig selv er så slem, der er mere det gebyr til PostDanmark på 160kr, der kan være irriterende!) er 80 DKK for varen, forsendelsen skal dog IKKE indregnes. Det har de fanget i Kina og derfor sælger de ofte deres ting MEGET billigt (som i under 1 GBP) men så er porto tilgengæld det højere. Du kan bruge en toldberegner til at regne ud, om du skal betale moms og told af en vare.

Some tips on taxes and shipping in- and outside the EU for my Danish readers. 

Hvis der er noget jeg har set et sted som jeg ikke lige ved hvor er fra eller hvis der er en bestemt ting fra en eller anden kollektion jeg ikke nåede at få, så tjekker jeg altid eBay for at se om man kunne være heldig. Det kan man ofte og ellers kan man i hvert fald finde noget lignende. Det jeg også godt kan lide ved eBay er at man kan finde virkelig specielle ting (især accessories) som ikke alle andre har. Jeg har også flere gange købt tøj (især kjoler) på eBay, for de har faktisk ret meget plus size. Man kan selvfølgelig sidde og kigge de mange tusinde sider igennem, men man kan også udvælge sig et par favoritmærker og søge på dem. Jeg søger gerne efter Monsoon (de er bare gode til kjoler!)

If I see something somewhere and don't know the brand or I missed a certain item from a collection (like Evans or Asos Curve) then I always go on eBay to have a look, you might get lucky to find it or you will most definetely find something similar. What I also like about eBay is that you can find very special pieces (especially accessories) that not everybody will have. I have also often bought clothes on eBay (especially dresses) because there is quite a lot of plus size choiches. You can of course make a broad search and flick through thousands of pages, or you can pick a couple of favorite brands to look for. I ususally search for Monsoon, because they can really do dresses!

Statement jewelry

Det er ret eftertragtet når det kommer i butikkerne og er ofte hurtigt væk. Men man kan finde mange fine alternativer på eBay, hvis man er lidt kreativ. Man kan finde masser af neon, perler bling eller hvad man kunne have lyst til. Her har jeg samlet lidt smykker (især halskæder) som jeg synes er fantastiske.

Is really sought after when special pieces hit the stores and they are sold out quick. But you can find a lot of nice alternatives on eBay, if you are a little creative. There is neon, pearls, jade, torquises and plenty of bling. I have found some pieces (especially necklaces) that I think is fab.


 Black pearl necklace (I would loose the earrings, I don't like to match necklace and earrings)


 Coral necklace (So cool, on my watch list ;-)) 

 Turqoise and coral necklace (just clicked this one home the other day)
 Cute flowery bangle/bracelet  (also available in leopard and 100 other patterns and colours)

Turqoise bracelet. I bought this the other day. I just love torquise in the summer. I an planning a very special outfit with this bracelet and the torquise necklace for a wedding I have in August.

Hvad er jeres yndlings eBay søgninger?

What is your favorite eBay searches?

-Karina


4 kommentarer:

  1. Jeg har pt. ingen yndlings e-bay søgninger, fordi jeg ikke har kunnet overskue at kaste mig ud i det (primært på grund af moms and all that jazz...).

    Så tak for dette indlæg! Måske man skulle kaste sig ud i det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme. Det er helt sikkert det værd :-)

      -Karina

      Slet
  2. for unique pieces i.e. jewellery, clothing, home accessorizes also try dawanda.de- I am quite sure that they also send stuff to Danmark- most amazing page ever :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, Tini, I will definitely check that out :-)

      -Karina

      Slet