tirsdag den 10. juli 2012

OOTD - Summer Sunday

Hej med jer,

(English below)

Lige et lille outfit fra i søndags hvor vejret var skønt! Jeg havde mit blå maxikjole fra Monsoon på. Den er et par år gammel, men jeg vender tilbage til den hver sommer. Farven er så fin og så er der bare noget skønt og ubesværet ved maxikjoler. De kan dresses ned med et par flade sandaler, som jeg har gjort her og op med et par høje wedges og en fin clutch. Maxikjoler i jersey er meget ofte at finde i min kuffert når jeg drager på solferie, netop fordi de er så lette at style og de krøller ikke :-) De går til en tur på stranden eller på restaurant om aftenen. Helt fantastisk :-)


Here is an outfit I wore on Sunday, when the weather was nice and sunny! I was wearing my blue maxi dress from Monsoon. It is a couple of years old, but I keep returning to it each summer. The colour is so pretty and there is something nice and easy about a maxi dress. They can be dressed down with flat sandals and simple accessories and up with a pair of high wedges and a nice clutch. Jersey maxi dresses are a stable in my suitcase when I go on vacation, because they are so easy to style and they do not wrinkle in the suitcase :-) You can wear them to the beach or to the restaurant at night. Love it :-)

 Bright blue maxi dress - Monsoon (ca. 2009) // Bracelet - Odd Molly // Earrings - Julie Sandlau // Flat Sandals - Pieces // Nail polish "Sun Downer" - Rimmel London




 Beige studded sandals - Pieces // "Sun Downer" nail polish - Rimmel London
 Multicoloured bracelet with cut out butterfly - Odd Molly
 Various coral rings - H&M

Jeg er i gang med at afprøve håropsætninger til et brylup jeg skal til her i næste måned og jeg kan ret godt lide denne. Det bliver et semi-casual bryllup i en have og jeg skal have (endnu ;-)) en maxikjole på og sandsynligvis flade sko (græs, alkohol og stilletter er ikke en god combo!), så jeg vil gerne have en casual håropsætning. Jeg synes denne blev ret god (se detaljerede billeder herunder). Jeg leder altid rundt på youtube for at finde tutorials, så hvis du kender nogle gode nogle, så smid et link i kommentarfeltet :-)

I am currently rehearsing up-dos for a friends wedding next month and I really like this one. It is going to be a semi-casual wedding in a garden and I am wearing (yet another ;-)) maxi dress and probably flat shoes (grass, alcohol and stilettos are NOT a good combo!), so I want a casual up do as well. I think this one turn out quite nice (see detailed pics below). I am always heading to youtube for hair tutorials, so if you got any god ones, please drop the link in the comments field :-) 


 Fake braid hairband - Asos (ca. 2008). A little less my colour than it used to be ;-) // Pink flower clips - H&M // Earrings - Julie Sandlau


Kan I lide den? Den var virkelig let at lave. Tror bare jeg skal prøve at krølle mit hår først næste gang, det vil give et finere resultat. Jeg har lagt instruktionsvideoen ind herunder, pigen taler fransk, men det er let at se hvad hun laver :-) Jeg tror det bliver denne frisure eller noget med fletninger i hvert fald, det synes jeg er fint og meget sommerligt.


Do you like? It was really easy to do. I think I will try and curl my hair the next time though that will give a nicer result. I have added the tutorial below, the girl speaks French, but it is very easy to see what she is doing :-) I think I am going for this one or something with braids anyway, I think that is pretty and very summer-y.







Hvad er jeres yndlings håropsætning, er den nem at lave?


What is your favorite updo? Is it easy to make?


-Karina


3 kommentarer:

  1. What a lovely dress and the colour is to die for! You look very lovely indeed, Miss Karina :)

    I have to admit that I only wear my hair down, it's the easiest and I feel the most comfortable with it. But having seen your updo I am intrigued to try it myself.

    Keep it stylish! Love reading your blog,
    Tini

    SvarSlet
  2. Åh, hvem der bare var god til det der med at sætte hår - ikke mig. Men flot ser det ud :)

    SvarSlet
  3. Thanks, Tini :-)

    Rikke, jeg sætter faktisk næsten aldrig håret i noget vildere end en hestehale ;-) Men jeg har følt mig inspireret på det seneste og jeg lover: det er virkelig ikke svært (for så var jeg ude! ;-)).

    SvarSlet